طراحی اپلیکیشن ورزشی

طراحی اپلیکیشن ورزش در خانه و باشگاه ورزشی، راهکار دیجیتالی تناسب اندام

ساخت اپلیکیشن ورزشی

ورزش و سلامت یکی از ضرورت‌های زندگی هر انسانی است. اگرچه، پیدا کردن بهترین مربی ورزشی، کار چندان ساده ای نیست. اما خوشبختانه، با پیشرفت فناوری و طراحی اپلیکیشن ورزشی، صنعت ورزش و سلامت نیز خود را با تکنولوژی روز وفق داده است. امروزه، اپلیکیشن‌های ورزشی و تناسب اندام بسیاری وجود دارند که به خوبی نقش یک مربی ورزش را برای شما ایفا می‌کنند و دسترسی به آن‌ها برای همه آسان است.

اگر مربی بدنسازی هستید و یا صاحب باشگاه ورزشی هستید طراحی اپلیکیشن می تواند یک راهکاری نوین و دیجیتالی برای ثبت نام، مدیریت ورود و خروج، ارائه برنامه ورزشی و تمرینات ورزشی و … باشد.

 

Services Type

انواع اپلیکیشن ورزشی

تخصص، تجربه، تیم حرفه ای

اپلیکیشن ورزش در خانه

اپلیکیشن باشگاه ورزشی

اپلیکیشن بدنسازی

اپلیکیشن تناسب اندام

اپلیکیشن رژیم غذایی

اپلیکیشن مدیتیشن و ذهن آگاهی

اپلیکیشن مربی انلاین

اپلیکیشن بیمه ورزشی

اپلیکیشن لوازم ورزشی

اپلیکیشن یوگا

اپلیکیشن آمادگی جسمانی

اپلیکیشن شنا

طراحی اپلیکیشن ورزشی

ضرورت طراحی اپلیکیشن ورزشی

ساخت اپلیکیشن ورزشی نقش مهمی را در اتوماسیون باشگاه های ورزشی، ورزش در خانه و تناسب اندام ایفا می‌کند. از جمله مزایای طراحی اپ ورزشی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ثبت نام
  • پرداخت شهریه
  • مدیریت ورود و خروج
  • امکانات شخصی سازی شده برای ورزش کاران
  • گاه شمار، محاسبه کالری و …
  • ارائه برنامه ورزشی با هدف مشخص
  • ثبت اندازه ها
  • تغییرات بدنی در یک بازه زمانی مشخص
  • مطالب آموزشی
  • ارائه برنامه غذایی
  • اعلان و یادآوری
  • مشاوره ورزشی
  • خرید اشتراک
  • فروش لباس و مکمل ورزشی
  • ارتباط مستقیم با مربی

Characteristics

ویژگی و قابلیت ها

هر آنچه برای تحول نیاز دارید

رابط کاربری جذاب

افزایش وفاداری و نرخ تبدیل کاربر با طراحی UI/UX حرفه ای و کاربردی

امنیت

تضمین امنیت بالا و حفظ حریم خصوصی کاربران

به روزترین فناوری

کدنویسی بهینه و حرفه ای با استفاده از جدیدترین و به روزترین تکنولوژی ها و زبانهای برنامه نویسی

انتشار در پلتفرمهای معتبر

انتشار اپلیکیشن در پلتفرمهای معتبر مثل گوگل پلی، اپ استور و غیره به منظور افزایش دسترسی کاربران

features

امکانات ساخت اپلیکیشن ورزشی

پکیج کامل از امکانات مورد نیاز شما

توسعه بینهایت

طراحی اختصاصی

چندکاربری

جستجوی کاربردی

پنل حرفه ای

فیلتر پیشرفته

دسته بندی بینهایت

طراحی با رنگ سازمانی

اتصال به وبسایت

اتصال درگاه پرداخت

مدیریت ورود و خروج

پرداخت اینترنتی شهریه

ارائه برنامه ورزشی

ارائه برنامه غذایی

تمرینات ورزشی

Portfolio

نمونه کار طراحی اپلیکیشن

ما در توسعه بیش از 3000 سازمان و کسب و کار سهیم بوده ایم

اپلیکیشن سازمان امداد و نجات

اپلیکیشن سازمان بهزیستی کل کشور

اپلیکیشن گردشگری خانواده سفر

اپلیکیشن هلال من

اپلیکیشن فروشگاهی ایرانیول

اپلیکیشن کلینیک فیروزه

همیشه در کنار شما هستیم

Our Technologie

تکنولوژی های مورد استفاده در ساخت اپلیکیشن

هوش مصنوعی و یادگیری ماشین  (Artificial Intelligence And Machine learning)

حضور تکنولوژی هوش مصنوعی و یادگیری ماشین حوزه طراحی اپلیکیشن را با تغییر و تحولاتی روبه رو کرده است. هوش مصنوعی را می توان فناوری نامید که تمامی فرآیندهایی که توسط نیروی انسانی انجام می شود را توسط یک سیستم کامیپوتری بر اساس الگوریتم‌هایی شبیه سازی می کند. از طرف دیگر یادگیری ماشین یا ML را می توان زیر شاخه‌ای از تکنولوژی هوش مصنوعی معرفی نمود که به عنوان یک ماشین از توانایی تقلید رفتارهای انسانی برخوردار است.

اما استفاده از این دو تکنولوژی در ساخت اپلیکیشن بستری را فراهم می کند تا بتواند در کنار بهینه سازی  اپلیکیشن‌های موبایل، بروز خطاهای کد را به میزان قابل توجهی به حداقل برساند. با ادغام هوش مصنوعی و یادگیری ماشین تمامی مشکلاتی که در فرآیندهای طراحی و توسعه اپلیکیشن به وجود می‌آید به راحتی قابل حل است. به طوری که با یادگیری داده‌ها و اطلاعات قبلی، مشکلات را به خوبی شناسایی می کند و در زمان واقعی به حل آنها می پردازد. حتی با یادگیری از رفتارهای انسانی اقدامات لازم را بدون نیاز به دستورالعملی در برنامه انجام می دهد. افزایش شخصی سازی و خودکار نمودن وظایف تکراری را می توان از مزیت‌های بهره مندی از تکنولوژی هوش مصنوعی و یادگیری ماشین بیان نمود.

ادغام اینترنت اشیاء(Internet Of Things)

در حال حاضر اینترنت اشیا به عنوان جدیدترین تکنولوژی‌ در طراحی اپلیکیشن شناخته می شود.به بیانی دیگر، اینترنت اشیا را می توان یک شبکه‌ی مجازی که با بسیاری از دستگاه‌ها از طریق اینترنت در ارتباط است، معرفی نمود که قادر به جمع آوری و مبادله داده‌ها می باشد و به صورت یکپارچه کارمی کند.

خانه‌های هوشمند را می توان به عنوان نمونه بارزی از بهره مندی اینترنت اشیا در طراحی اپلیکیشن‌های موبایل معرفی نمود. به طوری که با استفاده از این تکنولوژی می توان تجربه اتصال میان دستگاه‌ها را در اختیار کاربران قرار داد.

گفتنی است اینترنت اشیا مزیت‌های بسیاری همچون نظارت بر تمامی فرآیندها، صرفه جویی در هزینه و زمان و غیره را برای کاربران به همراه دارد. به عنوان مثال در خانه‌های هوشمند می توان در صورت فراموشی قفل نمودن درب ورودی منزل با استفاده از اپلیکیشن‌هایی که مجهز به تکنولوژی اینترنت اشیا هستند از مکان فعلی خود درب ورودی را قفل نمود.

بلاک چین (Blockchain)

فناوری بلاک چین از دیگر تکنولوژی‌های مورد استفاده در طراحی اپلیکیشن است که در حالت کلی بیشتر در ارزهای دیجیتال ایفای نقش می کنند. این در حالی است که با نفوذ به حوزه طراحی و توسعه اپلیکیشن‌های موبایلی می تواند امنیت و شفافیت بیشتری را ارائه دهد.

به عبارت دیگر این تکنولوژی در طراحی اپلیکیشن‌های غیر متمرکز یا Dapp  بیشترین کاربرد را دارد.

به طوری که برنامه‌های غیر متمرکز بدون نیاز به واسطه مدیریت یا عملکرد اطلاعات یا تراکنش را انجام می دهند و کاربران و ارائه دهندگان را به طور مستقیم بهم وصل می کنند.

گفتنی است ماهیت غیر متمرکز تکنولوژی بلاک چین به نحوی است که احتمال خطر نقض داده‌ها را کاهش داده و این اطمینان را می دهد که تمامی اطلاعات و داده‌های کاربر بدون تغییر و در یک فضای امن نگهداری شود.

از سوی دیگر این فناوری قادر است تمامی معاملات و تراکنش‌های یک شرکت را ثبت نماید و بستری را فراهم کند تا نتوان رکوردهای ذخیره شده را تغییر داد. از این رو استفاده از فناوری بلاک چین در طراحی و توسعه اپلیکیشن‌های موبایلی از اهمیت بسیاری برخوردار است.

فناوری ابری (Cloud Technology)

از دیگر تکنولوژی‌هایی که توانسته علاوه بر توسعه دهندگان اپلیکیشن برای کاربران نیز بسیار اثر بخش باشد، فناوری ابری نام دارد. در ابتدا فناوری ابری به عنوان سرویس میزبانی مورد استفاده قرار می گرفت اما اکنون به عنوان پلتفرمی به منظور ذخیره سازی ایمن و دسترسی به داده ها معرفی می شود. گفتنی است تکنولوژی ابری این امکان را به توسعه دهندگان می دهند تا در کنار کاهش هزینه‌های توسعه  برنامه‌ها آسان‌تر و سریع‌تر اجرا شود. از طرفی برای کاربران دسترسی به برنامه ها را بدون نیاز به نصب امکان پذیر می کند.

خوب است بدانید با بهره مندی از تکنولوژی ابری می توان ادغام تمامی اپلیکیشن‌های موبایلی را انجام داد و بر روی ابر اجرا نمود.به همین خاطر اپلیکیشن‌هایی که با استفاده از این فناوری طراحی می شوند حافظه داخلی تلفن همراه را کمتر تحت فشار قرار می دهند و هیچ محدودیتی را برای ذخیره اطلاعات کاربران ایجاد نمی کنند. پیش بینی می شود در آینده شاهد افزایش ترافیک اپلیکیشن‌های ابری باشیم.

اپلیکیشن های نیتیو از جمله اپ هایی هستند که برای یک سیستم عامل خاص توسعه میبابند. از آنجا که این اپلیکیشن ها با API ها و ابزارهای مربوط به همان سیستم عامل بهره میبرندف به بهترین عملکرد بر روی همان دستگاه ها اجرا میشوند. تکنولوژی های به کار رفته در اپلیکیشن های نیتیو عبارتند از:

1. برنامه‌نویسی iOS با Swift و Objective-C:

اپلیکیشن‌های نیتیو iOS معمولاً با استفاده از زبان‌های برنامه‌نویسی Swift و Objective-C توسعه می‌یابند. Swift زبان جدید‌تری است که توسط اپل توسعه داده شده و از قابلیت‌ها و عملکردهای بهتری نسبت به Objective-C برخوردار است.

۲. برنامه‌نویسی اندروید با Java و Kotlin:

اپلیکیشن‌های نیتیو اندروید با استفاده از زبان‌های برنامه‌نویسی Java و Kotlin توسعه می‌یابند. Kotlin به عنوان زبان جدید‌تر و پیشرفته‌تر معرفی شده است و به طور رسمی توسط گوگل پشتیبانی می‌شود.

۳. برنامه‌نویسی مک (macOS) با Swift:

برنامه‌های نیتیو برای مک با استفاده از زبان برنامه‌نویسی Swift توسعه داده می‌شوند.

۴. برنامه‌نویسی ویندوز (Windows) با C# و Visual Basic:

برنامه‌های نیتیو برای ویندوز معمولاً با استفاده از زبان‌های برنامه‌نویسی C# و Visual Basic توسعه می‌یابند.

اپلیکیشن‌های نیتیو بهینه‌ترین تجربه کاربری را برای کاربران ارائه می‌دهند و به دلیل استفاده از منابع و ابزارهای مستقیم سیستم‌عامل، عملکرد بهتری نسبت به اپلیکیشن‌های هیبریدی دارند. همچنین، توانایی بهره‌برداری از ویژگی‌ها و سرویس‌های نیتیو دستگاه‌ها، از جمله دوربین، حسگرها و اطلاعات محلی، از مزیت‌های اپلیکیشن‌های نیتیو به شمار می‌آید.

اپلیکیشن های Cross-Platform، اپ هایی هستند که با استفاده از تکنولوژی ها و فریم ورک های خاص برای چندین سیستم عامل به صورت همزمان و با یک کد مشترک توسعه میابد. از آنجا که این رویکرد باعث کاهش هزینه ها و زمان توسعه میشود و امکان راه اندازی اپلیکیشن ها روی سیستم عامل های مختلف مانند ios، اندروید، ویندوز، مک و… را فراهم می آورد. تکنولوژی ها و فریم ورک های معروفی که برای توسعه اپلیکیشن های Cross-Platformمورد استفاده قرار میگیرند عبارتند از:

React Native .1:

این فریم‌ورک مبتنی بر React.js است و اجازه می‌دهد اپلیکیشن‌های موبایل Cross-Platform با رابط کاربری نیتیو را توسعه دهید. با استفاده از زبان برنامه‌نویسی JavaScript و React، توانایی اشتراک‌گذاری کد بین iOS و اندروید فراهم می‌شود.

۲. Flutter:

این فریم‌ورک توسط گوگل توسعه داده شده است و با استفاده از زبان برنامه‌نویسی Dart اپلیکیشن‌های Cross-Platform را ایجاد می‌کند. Flutter از یک مجموعه کامل ابزارها و ویجت‌ها برای طراحی رابط کاربری نیتیو پشتیبانی می‌کند.

۳. Xamarin:

این فریم‌ورک توسط شرکت Microsoft توسعه داده شده است و با استفاده از زبان برنامه‌نویسی C# امکان ایجاد اپلیکیشن‌های Cross-Platform را فراهم می‌کند. Xamarin از ویژگی‌ها و APIهای نیتیو سیستم‌عامل‌ها بهره‌برداری می‌کند.

۴. Ionic:

این فریم‌ورک بر پایه HTML، CSS و JavaScript توسعه می‌یابد و امکان ایجاد اپلیکیشن‌های Cross-Platform با رابط کاربری واکنش‌گرا را فراهم می‌کند.

از این تکنولوژی‌ها بهره‌برداری می‌کنند تا توسعه‌دهندگان بتوانند با کمترین تغییرات، اپلیکیشن‌هایی را برای چندین سیستم‌عامل ایجاد کنند و با کاهش هزینه‌ها و زمان توسعه، اپلیکیشن‌ها را به بازار عرضه کنند. همچنین، اپلیکیشن‌های Cross-Platform امکان استفاده از ویژگی‌ها و سرویس‌های نیتیو دستگاه‌ها را نیز دارند که بهبود تجربه کاربری را فراهم می‌کند.

اپلیکیشن های هیبریدی اپ هایی هستند که با استفاده از تکنولوژی های وب و زبان های اندروید و ios توسعه میابند. و به طور همزمان برای پلتفرم های مختلف اجرا میشوند. بر خلاف اپلیکیشن های نیتیو که برای هر پلتفرم به صورت جداگانه نوشته میشوند، اپلیکیشن های هیبریدی امکان توسعه سریع تر و کمترین نیاز به منابع انسانی را فراهم میکند. تکنولوژی های مورد استفاده در اپ های هیبریدی:

1. فریم‌ورک‌های هیبریدی:

از جمله معروف‌ترین فریم‌ورک‌های هیبریدی می‌توان به Ionic، React Native، Xamarin و Flutter اشاره کرد. این فریم‌ورک‌ها امکان ایجاد و توسعه اپلیکیشن‌های هیبریدی را با استفاده از زبان‌های برنامه‌نویسی مانند HTML، CSS، و JavaScript فراهم می‌کنند.

۲. Cordova/PhoneGap:

این ابزارها به توسعه‌دهندگان امکان ایجاد اپلیکیشن‌های هیبریدی با استفاده از HTML، CSS و JavaScript را می‌دهند و امکان دسترسی به ویژگی‌های دستگاه‌های موبایل نیز فراهم می‌کنند.

۳. React Native:

این فریم‌ورک بر پایه React.js بنا شده است و به توسعه‌دهندگان امکان ایجاد اپلیکیشن‌های هیبریدی با رابط کاربری نیتیو را می‌دهد.

۴. Xamarin:

این فریم‌ورک تحت مالکیت شرکت Microsoft است و از زبان برنامه‌نویسی C# برای توسعه اپلیکیشن‌های هیبریدی استفاده می‌کند.

۵. Flutter:

این فریم‌ورک نیز متعلق به شرکت Google است و با استفاده از زبان برنامه‌نویسی Dart، اپلیکیشن‌های هیبریدی با رابط کاربری نیتیو را ایجاد می‌کند.

این تکنولوژی‌ها به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهند تا با کدهایی مشابه برای هر دو پلتفرم iOS و اندروید، اپلیکیشن‌های همگرا و قابل اجرا بر روی هر دو سیستم‌عامل ایجاد کنند و همچنین از ویژگی‌ها و قابلیت‌های نیتیو دستگاه‌ها نیز بهره‌برداری کنند. این رویکرد می‌تواند به کاهش هزینه‌ها و زمان توسعه کمک کند و تجربه کاربری همگرا را تضمین می‌کند.

واقعیت افزوده و واقعیت مجازی ( (Augmented Reality And Virtual Reality

از تکنولوژی‌های ساخت اپلیکیشن که بیشترین کاربرد را در اپلیکیشن‌های بازی دارد می توان به واقعیت افزوده و واقعیت مجازی اشاره نمود.ویژگی‌های این فناوری به نحوی است که پیش بینی می شود در آینده بیشترین کارآیی را در حوزه طراحی اپلیکیشن داشته باشد. با استفاده از این فناوری می توان تجربیات تعاملی و فراگیر برای کاربران، تجربه‌های بازی همه جانبه و تجسم داده‌ها را ایجاد نمود. ازسوی دیگر این فناوری برای همپوشانی عناصر مجازی در بالای یک فضای دنیای واقعی مورد استفاده قرار می گیرد.هم چنین باید خاطر نشان کرد پیاده سازی دشوار و گران قیمت این فناوری را می توان از معایب تکنولوژی واقعیت افزوده و مجازی به شمار آورد.

AMP (Accelerated Mobile Page)

اهمیت سرعت بارگذاری و لود صفحات با توجه به گسترش استفاده از اپلیکیشن‌های موبایلی پیش از گذشته احساس می شود. از این رو گوگل با رونمایی از تکنولوژی AMP  بستری را برای افزایش سرعت بارگذاری صفحات موبایل فراهم نموده است. این در حالی است که هر چه لود و سرعت صفحات بیشتر باشد آمار بازدیدکنندگان از صفحه افزایش خواهد یافت. برنامه نویسان با کمک این فناوری می توانند ایجاد صفحات HTML را با حجم کم انجام دهند. با توجه به سرعت لود بسیار بالای کدهای AMP ، بارگذاری صفحات موبایل به سرعت انجام خواهد گرفت و به دنبال آن باعث سهولت در خواندن این صفحات برای کاربران می شود.

?Why Iracode

آنچه ایراکد را متمایز می کند؟

17+ سال

تجربه

1489+ پروژه

موفق

40+ پرسنل

مجرب

100+ ارگان

دولتی

1000+ شرکت

خصوصی

Pricing Plan

قیمت طراحی اپلیکیشن ورزشی

هزینه طراحی اپلیکیشن براساس نیاز و نوع کسب و کار شما

پلن پایه

امکان استفاده در اندروید و ios ارائه نسخه pwa به همراه پنل مدیریتی ارائه پشتیبانی 6 ماهه رایگان آموزش رایگان طراحی ظاهری متناسب با تم های موجود

پلن پیشرفته

امکان استفاده در اندروید و ios ارائه نسخه pwa به همراه پنل مدیریتی ارائه پشتیبانی 6 ماهه رایگان آموزش رایگان طراحی ظاهری متناسب با تم های موجود

پلن اختصاصی

امکان استفاده در اندروید و ios ارائه نسخه pwa به همراه پنل مدیریتی ارائه پشتیبانی 6 ماهه رایگان آموزش رایگان طراحی ظاهری مناسب با نیاز کارفرما

Steps

مراحل ساخت اپلیکیشن

از ایده تا اجرا

تحلیل سیستم و فرآیندها

طراحی UI و UX

معماری و طراحی بانک اطلاعاتی

تست و استقرار سیستم

Further Details

همه چیز درباره طراحی اپلیکیشن ورزشی

انواع طراحی اپلیکیشن ورزشی

1. طراحی اپلیکیشن باشگاه ورزشی و بدنسازی

این اپلیکیشن ورزشی با هدف ارائه راهکارهای هوشمندانه برای باشگاه‌های ورزشی و تناسب اندام، اتوماسیون فعالیت‌ها و مدیریت باشگاه طراحی می‌شود. امکانات این اپلیکیشن عبارتند از:

  1. پرداخت اینترنتی شهریه
  2. مدیریت ورود و خروج
  3. ارائه تمرین ورزشی و غذایی
  4. ارائه گزارش تغییرات در یک بازه زمانی مشخص
  5. مشاوره ورزشی آنلاین
  6. معرفی کامل تجهیزات و دستگاه‌های باشگاه
  7. معرفی مربیان
  8. طراحی اپلیکیشن ورزشی اندروید، ios و وب اپلیکیشن
  9. فروشگاه لباس و مکمل ورزشی
  10. آموزش‌

از بهترین اپلیکیشن های ورزشی ایرانی می‌توان مانکن و از بهترین اپلیکیشنهای ورزشی خارجی می‌توان Jetfit را نام برد.

 

   2. طراحی اپلیکیشن مدیتیشن و یوگا

مدیتیشن در واقع ورزش ذهن است و برای سلامت روح الزامی است. برای انجام تمرینات مدیتیشن،ذهن آگاهی و یوگا نیازی نیست هزینه باشگاه بپردازید و خیلی راحت می‌توانید در خانه و از طریق اپلیکیشن های مدیتیشن این تمرینات را انجام دهید.

شما میتوانید با طراحی اپلیکیشن ورزشی مدیتیشن و یوگا، آموزش‌های ویدیویی و صوتی لازم را در اختیار کاربران بگذارید و از طریق خرید و فروش اشتراک ماهیانه و سالانه کسب درآمد کنید.

از بهترین اپلیکیشن های مدیتیشن ایرانی می‌توان مایندر و از بهترین اپلیکیشنهای مدیتیشن خارجی می‌توان Headspace را نام برد.

 

3. طراحی اپلیکیشن ورزش در خانه

بسیاری از افراد به دلیل کمبود وقت و دلایل مختلف ورزش در خانه را ترجیح می‌دهند. در نتیجه شما با ساخت اپلیکیشن ورزشی برای ورزش در خانه و ارائه فایل ها و ویدیوهای آموزشی، از طریق فروش اشتراک می‌توانید به درآمد خوبی برسید. از محبوبترین اپلیکیشنهای ورزش در خانه می‌توان Fiton را نام برد.

 

4.اپلیکیشن‌ ورزشی ردیابی فعالیت

این نوع اپلیکیشن‌های ورزشی ممکن است یک نوع ورزش خاص، و یا چند نوع ورزش متعدد را پوشش دهند. برای مثال، اپلیکیشن‌های ردیابی فعالیت برای دوچرخه سواران، دوندگان، و اپلیکیشن‌هایی که زمان و کیفیت ورزش شما را می‌سنجد. این نوع اپلیکیشن‌ها، حرکات شما را تحت نظر می‌گیرند. برای مثال، می‌توانند دقیقا به شما بگویند که چه مسافتی را طی کرده اید، چه تعداد قدم‌هایی در طول مسیر برداشته اید، چه تعداد کالری سوزانده اید، و… .

اگر مایل هستید به طراحی اپلیکیشن ورزشی مخصوص ردیابی فعالیت بپردازید، فراموش نکنید که این نوع اپلیکیشن‌های اگر بر روی دستگاه‌های قابل پوشش نصب شوند، عملکرد بسیار بهتری خواهند داشت. بعضی از اپلیکیشن‌های ورزشی ردیابی فعالیت، جنبه‌های اجتماعی را نیز در اختیار کاربران می‌گذارند. برای مثال، ممکن است ، این گزینه را در اختیار شما قرار دهند که پیشرفت تان را در طول زمان با دیگران به اشتراک بگذارید. برخی از این اپلیکیشن‌ها، حتی به شما کمک می‌کنند که افراد دیگری که از این اپلیکیشن استفاده می‌کنند و در همان مسیر شما در حال فعالیت هستند را پیدا کنید. به این صورت شما نه تنها با کمک این اپلیکیشن‌ها ورزش خواهید کرد، بلکه ممکن است یک یا چند همراه نیز برای خود پیدا کنید.

 

امکانات ضروری اپلیکیشن ورزشی

برای ارائه بهترین تجربه کاربری و وفادارسازی مخاطب حتما امکانات زیر را در ساخت اپلیکیشن ورزشی خود در نظر بگیرید :

امکانات طراحی اپلیکیشن ورزشی

  • ارائه ی تمرینات روزانه به کاربران
  • دسته بندی تمرینات براساس سطح سختی و هدف از تمرین
  • ارتباط با کاربران و ارائه ی برنامه ورزشی
  • ثبت فعالیت ها و تمرینات انجام شده در اپلیکیشن
  • محاسبه ی میزان کالری مورد نیاز تمرینات
  • کنترل وضعیت قد، وزن و میزان پیشرفت فرد
  • ارائه ی برنامه های غذایی به ورزشکاران
  • ثبت نام و ورود کاربران
  • خرید پنل اشتراکی برای استفاده از محتوای اپلیکیشن
  • فروش دوره های ورزشی و تمرینات
  • پرداخت شهریه آنلاین

 

روش های کسب درآمد از اپلیکیشن ورزشی

بعد از اتمام طراحی اپلیکیشن ورزشی، می‌توانید از راه های زیر از اپلیکیشن خود کسب درامد کنید تا نرخ بازگشت سرمایه خود را افزایش دهید:

روشهای کسب درآمد از اپلیکیشن ورزشی

1. فریمیوم:

ممکن است اپلیکیشن ورزشی شما به صورت کاملا رایگان در اختیار کاربران قرار بگیرد اما میتوانید یک سری امکانات پیشرفته و VIP برای اپلیکیشن خود در نظر بگیرید که کاربران برای دسترسی به آنها نیاز به تهیه اشتراک داشته باشند.

2. فروشگاه ورزشی درون برنامه ای:

شما می‌توانید یک فروشگاه انلاین برای خرید تجهیزات، لباس و مکمل ورزشی داشته باشید و از این طریق درآمد کسب کنید.

3. فروش اشتراک:

مهمترین روش کسب درآمد اپلیکیشن ورزشی، فروش اشتراک و دریافت حق عضویت است و می توانید مبلغی را به صورت ماهیانه و سالانه از کاربران برای دسترسی کامل به اپلیکیشن خود دریافت کنید.

4. تبلیغات درون برنامه ای:

شما می توانید از طریق نمایش تبلیغات درون اپلیکیشن ورزشی خود کسب درآمد کنید.

5. رفرال:

همچنین می توانید با سایر باشگاه ها و فروشگاه ها همکاری کنید و با قرار دادن لینک ارجاع آنها داخل اپلیکیشن، به ازای هدایت و خرید کاربران حق کمیسیون دریافت کنید.

6. مشاوره خصوصی:

برگزاری مشاوره آنلاین و ارائه برنامه تمرینی و غذایی راه دیگر کسب درآمد از اپلیکیشن های ورزشی است.

 

نکات طلایی برای موفقیت اپلیکیشن ورزشی

مرحله ورود

توجه کنید که این نوع اپلیکیشن‌ها سطح بالایی از شخصی سازی را می‌طلبند. به همین دلیل، حتما باید از امکان ساخت حساب کاربری شخصی، برخوردار باشد. بسیاری از اپلیکیشن‌های ورزشی به کاربران این اجازه را می‌دهند که از طریق حساب کاربری صفحات مجازی، مثل فیسبوک، جیمیل، اینستاگرام، توییتر یا … وارد شوند. همچنین این امکان را نیز در اختیار کاربران قرار می‌دهند که از طریق ایمیل، ثبت نام کنند. اگر شما نیز می‌خواهید به طراحی اپلیکیشن ورزشی بپردازید، حتما تمام این امکانات را در اختیار کاربران تان قرار دهید.

شخصی سازی حساب کاربری

برای طراحی اپلیکیشن ورزشی، توجه کنید که اپلیکیشن شما باید به گونه ای طراحی شود که کاربران بتوانند برخی از اطلاعات خود را به هنگام ساخت حساب کاربری وارد کنند. همچنین باید بتوانند که در صورت تمایل برخی از اطلاعاتشان را بعداً از طریق “تنظیمات”، تغییر دهند و یا وارد کنند. برای مثال آنها باید بتوانند که عکسی برای حساب کاربری خود انتخاب کنند. این عکس را می‌توانند در همان لحظه بگیرند، و یا این که از میان عکس‌های موجود در گالری خود انتخاب کنند.

تطابق با دستگاه‌های گوناگون

هنگامی‌ که به طراحی اپلیکیشن ورزشی می‌پردازید، حتما توجه کنید که اپلیکیشن شما باید قابلیت تطابق با دستگاه‌های گوناگون  اندروید و IOS را داشته باشد. هرچه اپلیکیشن شما قابلیت تطابق با اپلیکیشن‌های بیشتری را داشته باشد، تعداد افراد بیشتری می‌توانند از آن استفاده کنند. همچنین طراحی سایت ورزشی در کنار طراحی اپلیکیشن ورزشی می تواند یک پکیج طلایی برای رشد شما باشد.

ردیابی فعالیت کاربران

بسیاری از اپلیکیشن‌های ورزشی، می‌توانند فعالیت‌های جسمی کاربران را ردیابی کنند. برای مثال تعداد قدم‌های آنها، کالری‌هایی که می‌سوزانند، و … این ویژگی نیز یکی از ویژگی‌های بسیار کاربردی اپلیکیشن‌های ورزشی است.

موقعیت جغرافیایی

به وسیله این ویژگی، کاربر می‌تواند مسیر‌های پیاده روی مورد نظر خود را علامت گزاری کند، موقعیت جغرافیایی فعلی خود را ارزیابی نماید و تمریناتش را ضبط کند.

یادآورها

مهم ترین چیز در ورزش، استمرار است. کافی است تنها چند جلسه تمرینات خود را فراموش کنید و یا پشت گوش بیندازید تا تناسب اندام تان به هم بخورد. به همین دلیل، یادآورها و یا همان “نوتیفیکیشن‌ها”، یکی از ویژگی‌های بسیار مهم اپلیکیشن‌های ورزشی محسوب می‌شوند. البته به هنگام طراحی اپلیکیشن ورزشی، باید توجه کنید که این یادآور‌ها نباید اذیت کننده باشند و یا برای کاربران مزاحمتی ایجاد کنند. کاربر باید این امکان را داشته باشد که در زمان‌هایی که حال خوشی ندارد و یا این که سرش بسیار شلوغ است، یادآور‌ها را به دلخواه خود تنظیم کند.

تنظیمات هدف

این ویژگی، یکی از مهم ترین ویژگی‌های اپلیکیشن‌های ورزشی، به خصوص اپلیکیشن‌های ردیابی فعالیت جسمی است. باید این امکان را در اختیار کاربران تان قرار دهید که در مورد فعالیت‌های ورزشی خود، برنامه ریزی کنند. اپلیکیشن شما باید به گونه ای طراحی شود که کاربران بتوانند برای خود هدفی به دلخواه خودشان انتخاب کنند و مستمراً پیشرفت کنند و عملکرد خود را بهبود بخشند.

تمرینات ورزشی

تمرینات ورزشی ارائه شده در هر اپلیکیشن، می‌تواند بسته به نوع آن اپلیکیشن متغیر باشد. بیشتر اپلیکیشن‌های ورزشی به کاربران اجازه می‌دهد که تمرینات دلخواه خود را ایجاد کنند و یا از تمرینات موجود در برنامه استفاده کنند.

تنظیمات

منوی تنظیمات، یکی از مهم ترین بخش‌های هر اپلیکیشنی است. چرا که از طریق این منو، کاربر می‌تواند اپلیکیشن را به دلخواه خود تنظیم کند و آن را با علایق و شرایط خود، تطبیق دهد. به همین دلیل، منوی تنظیمات شما باید جامع و کامل باشد. زمانی که به طراحی اپلیکیشن ورزشی خود می‌پردازید، به یاد داشته باشید که کلید موفقیت یک اپلیکیشن ورزشی، مشارکت و انگیزه کاربران است. برای این که مشارکت کاربران را کسب کنید، باید تصور دقیقی از نحوه کار اپلیکیشن، عملکرد ورزشی خود کاربر، و تحلیل پیشرفت او در اختیارش بگذارید. به همین دلیل، باید تحلیلات و گزارش‌های زیادی را به کاربران خود ارائه دهید.

یک اپلیکیشن ورزشی مخصوص باشگاه، می‌تواند در پیشرفت عملکرد باشگاه شما بسیار موثر باشد. در این اپلیکیشن، کاربران می‌توانند اخبار جدید مربوط به باشگاه را مشاهده کنند، در باشگاه ثبت نام کنند، ساعات حضور در باشگاه را از پیش تعیین کنند، و مربی دلخواه خود را انتخاب کنند. البته اپلیکیشن شما می‌تواند بنا به درخواست تان، ویژگی‌های دیگری نیز داشته باشد.

FAQ

سوال از شما، پاسخ از ما

چرا طراحی یک اپلیکیشن ورزشی مفید است؟
طراحی یک اپلیکیشن ورزشی مفید برای ارائه اطلاعات مربوط به تمرینات، برنامه‌های تمرینی، رژیم‌های غذایی، ردیابی فعالیت‌های ورزشی، تشویق کاربران و مدیریت زمان ورزشی استفاده می‌شود. این اپلیکیشن می‌تواند به شما کمک کند تا سلامتی و توان بدنی خود را بهبود ببخشید و همچنین انگیزه و تمرکز خود را افزایش دهید.
چه ویژگی‌هایی در یک اپلیکیشن ورزشی موثر است؟
ویژگی‌هایی که یک اپلیکیشن ورزشی را موثر می‌کنند عبارتند از:برنامه‌های تمرینی مناسب برای هر سطح ورزشکار ردیابی فعالیت‌های ورزشی و شمارش قدم‌ها و کالری‌ها اطلاعات مربوط به تمرینات، تکنیک‌ها و رژیم‌های غذایی امکانات جامع برای تعیین هدف‌ها و پیشرفت‌های شخصی اشتراک‌گذاری پیشرفت‌ها و دستاوردها در رسانه‌های اجتماعی تشویق و تحریک کاربران به طور مستمر
چه مواردی را در طراحی رابط کاربری (UI) اپلیکیشن ورزشی باید در نظر بگیریم؟
در طراحی رابط کاربری اپلیکیشن ورزشی، موارد زیر باید در نظر گرفته شوند:طراحی یک رابط کاربری ساده و قابل فهم استفاده از رنگ‌های مناسب و جذاب برای ایجاد انگیزه و احساس انرژی استفاده از آیکون‌ها و نمادهای شناختی برای نمایش وظایف و عملکردها طراحی بخش‌ها و صفحات قابل دسترسی آسان و سریع تجربه کاربری منحصر به فرد و تعاملی استفاده از تصاویر و ویدئوها برای نمایش تمرینات و فعالیت‌های ورزشی
چگونه می‌توانم طراحی کاربری مناسبی برای اپلیکیشن ورزشی خود انجام دهم؟
برای طراحی کاربری مناسب اپلیکیشن ورزشی، می‌توانید از رویکردهای زیر استفاده کنید:تحقیق و بررسی: مطالعه و تحقیق در مورد اپلیکیشن‌های ورزشی موجود و نیازها و خواسته‌های کاربران در این حوزه می‌تواند به شما در طراحی کاربری موفق کمک کند. سادگی و راحتی: اپلیکیشن باید ساده و آسان برای استفاده باشد و کاربران بتوانند به راحتی به قابلیت‌ها و ویژگی‌های آن دسترسی پیدا کنند. طراحی مناسب برای صفحه‌های مختلف: برای اپلیکیشن ورزشی خود، طرحی مناسب برای صفحه اصلی، صفحه تمرینات، صفحه آمار و گزارش‌ها و … را در نظر بگیرید. استفاده از عناصر بصری جذاب: از طرح بندی، رنگ‌ها و عناصر بصری جذاب استفاده کنید تا کاربران احساس رضایت و جذابیت بیشتری از استفاده از اپلیکیشن شما داشته باشند.

Our customers said

حس و حال خوب شما

خانم محمودی
خانم محمودیمزون لاوین
بیشتر بخوانید
یکی از شاخصه های مهم شرکت ایراکد طراحی سایت با المان های روز دنیا و پشتیبانی 24 ساعته می باشد که کمک بزرگی برای سازماندهی سفارشات ما انجام داد.
آقای کمالی
آقای کمالیبهزیستی فارس
بیشتر بخوانید
طراحی سایت سازمان بهزیستی فارس و شهرستان های تابعه به عنوان میز خدمتی در جهت سهولت ارائه خدمات به متقاضیان مطرح بود که شرکت ایراکد با مدیریت و پشتیبانی هدفمند و منظم ما را در این راستا یاری نمود.
آقای ترشابی
آقای ترشابیشهرداری بیرجند
بیشتر بخوانید
شهرداری ها برای نیل به ارائه خدمات به صورت الکترونیک و به انجام رساندن دولت الکترونیک نیازمند طراحی سایت میباشند و ما خوشحالیم که برای این منظور شرکت ایراکد را برگزیدیم.
آقای خادم
آقای خادموبسایت کوه نوردی
بیشتر بخوانید
یکی از معیارهای ما برای انتخاب شرکت طراحی سایت سابقه و تجربه کاری و تعداد بالای نمونه کارها بود که شرکت ایراکد از این نظر مورد توجه قرار گرفت.
خانم علیپور
خانم علیپورموسسه هرمس اپلای
بیشتر بخوانید
شرکت ایراکد با انجام خدمات طراحی سایت حرفه ای و دیجیتال مارکتینگ برای موسسه مهاجرتی ما در جهت بهبود و ارتقا ارائه خدمات کمک نمود و با پشتیبانی تیم طراحی سایت تجربه موفقی را داشته ایم.
آقای فخرالدین
آقای فخرالدینشرکت مبتکران سلامت فاخر
بیشتر بخوانید
با طراحی سایت ویکتلب توانستیم کمک بزرگی در راستای شناسایی بیماری های قلب و عروق به پزشکان محترم داشته باشیم و اجرای این ایده توسط شرکت ایراکد با تکنولوژی های روز دنیا انجام گرفت.
آقای علی آبادی
آقای علی آبادیسایت نمایشگاهی نماتا
بیشتر بخوانید
مدیریت و ساماندهی غرفه و نمایشگاه ها یکی از چالش های ما در نماتا بود که به روش سنتی زمان و انرژی زیادی از تیم ما را میگرفت که با طراحی سایت توسط شرکت ایراکد این موضوع به طور کامل رفع گردید.
قبل
بعدی

Comments

دیدگاه ها و سوالات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم ثبت سفارش

Registration Form