ابزارک های وردپرس: سفارشی سازی بی پایان برای وبسایت شما!

ابزارک های ورد پرس

مقدمه

وردپرس به عنوان قدرتمندترین و محبوب ترین سیستم مدیریت محتوای جهان امکانات و ویژگی های متنوعی را در اختیار کاربران قرار می دهد. یکی از ویژگی های بارز وردپرس ابزارک ها (Widgets)  هستند، که به شما اجازه می دهند تا محتواهای مختلفی را به آسانی در نواحی مختلف سایت خود جای دهید. در این مقاله ما به بررسی ابزارک ها، نحوه ی استفاده از آنها، مزایای و معایب استفاده از ابزارک ها و برخی نکات دیگر می پردازیم .

آنچه در این مقاله می خوانید:

ابزارک (ویجت) وردپرس چیست؟

ابزارک های وردپرس  یا همان ویجت ها ابزارها و المان های کوچکی هستند، که به شما این امکان را می دهند آپشن های مختلفی را به قالب وبسایت خود اضافه کنید. ابزارک ها به صورت بلوک های قابل جابه جایی طراحی شده اند که  این ابزارک ها را می توانید به قسمت های خاصی از سایت خود اضافه کنید. برای مثال ابزارک ها را می توانید در قسمت پاورقی، نوار کناری و یا سایر بخش های قابل تنظیم قالب اضافه کنید.

با استفاده از ابزارک ها به راحتی می توانید عناصر مختلفی از جمله پست های اخیر، فهرست مطالب،گالری تصاویر، و حتی فرم های تماس را به وبسایت خود اضافه کنید. با استفاده ی درست و اصولی از ابزارک ها می توانید سایت خود را شخصی سازی کنید و طراحی و چیدمان سایت خود را به دلخواه تنظیم کنید و در نهایت تجربه کاربری بهتری را برای بازدیدکنندگان به وجود بیاورید.

 

چرا از ابزارک های وردپرس استفاده کنیم؟

چرا تصویر اینفوگرافیک چرا باید ااز ابزارک های وردپرس استفاده کنیم؟

 

ابزارک ها مزایا و قابلیت های مختلفی را برای یک طراحی سایت وردپرس منحصر به فرد در اختیار شما قرار می دهند. شما با کمک ابزارک ها می توانید وبسایت خود را به شکل ساده تر، سریع تر و کارآمد تر مدیریت کنید. در ادامه به برخی از دلایلی که باید از ویجت های وردپرس استفاده کنید، اشاره می کنیم:

 

آسانی و سادگی استفاده از ابزارک ها

ابزارک ها به شما این امکان را می دهند، که بدون نیاز به کدنویسی المان های مختلفی را به وبسایت خود اضافه کنید. برای این کار فقط کافیست ابزارک موردنظرتان را انتخاب کنید و آن را به بخش مد نظر خود در قالب بکشید و رها کنید. کارکردن با ابزارک ها به قدری ساده است که حتی کاربرانی که تجربه ی کمی در طراحی سایت با وردپرس دارند به راحتی می توانند از آنها استفاده کنند.

 

افزایش تعامل کاربران

یکی دیگر از مزایای استفاده از ابزارک ها کمک به افزایش تعامل کاربران است. شما با استفاده از ویجت ها و المان های جذاب مانند فرم های تماس، رسانه های اجتماعی و … می توانید کاربران را به اقداماتی مثل ارسال پیام و اشتراک گذاری ترغیب کنید.

 

افزایش قابلیت های جدید

ویجت ها می توانند قابلیت های و عملکرد های وبسایت شما را افزایش دهند. به عنوان مثال با استفاده از ابزارک ها می توانید فرم تماس، جعبه ی جستجو، گالری تصاویر، پست های اخیر و همچنین بسیاری از موارد دیگر را به سایت خود اضافه کنید. با افزودن قابلیت های جدید به وبسایتتان می توانید سایت خود را سفارشی کنید و آن را پویا تر و تعاملی تر از قبل کنید.

 

بهبود سئوی سایت

ابزارک ها به شما کمک می کنند تا رتبه ی وبسایت خود را در نتایج موتور های جستجو بهبود دهید. برای مثال با استفاده از ابزارک های متنی می توانید کلمات کلیدی مربوط به محتوای خود را به راحتی در نواحی معرض دید کاربران قرار دهید. این کار باعث می شود موتور های جستجو محتوای شما را بهتر درک کنند

 

انعطاف پذیری بالا

با استفاده از ابزارک ها به راحتی می توانید ظاهر و عملکرد وبسایت خود را شخصی سازی کنید. می توانید ویجت ها را به نواحی مختلف سایت اضافه کنید، جای آنها را تغییر دهید و تنظیمات آنها را سفارشی سازی کنید. این مزیت ابزارک ها به شما امکان می دهد به راحتی سایت خود را مدیریت کنید و به نیازهای مختلف کاربران پاسخ دهید.

 

صرفه جویی در زمان

استفاده از ابزارک ها به شما کمک می کند تا در زمان و هزینه صرفه جویی کنید. و وب سایت خود را به شکلی کارآمدتر مدیریت کنید. بزرگترین مزیت ابزارک ها این است که بدون نیاز به نوشتن حتی یک خط کد نویسی می توانید المان ها و قابلیت های مختلفی را به وبسایتتان اضافه کنید. به جای صرف زمان زیادی برای کدنویسی و عیب یابی، به راحتی می توانید ابزارک مورد نظرتان را انتخاب کرده و به وبسایتتان اضافه کنید.

 

                مزایامعایب
سهولت و سادگی استفاده از ابزارک هاکاهش سرعت سایت در صورت استفاده بیش از حد از ابزارک ها
بهبود سئوی سایتامکان ناسازگاری برخی ابزارک ها با قالب ها
افزایش تعامل کاربرانایجاد پیچیدگی
افزودن قابلیت های جدیدوابستگی برخی از ابزارک ها به افزونه ها
انعطاف پذیری بالابروزرسانی های مداوم

 

چگونه ابزارک های وردپرس را به سایت خود اضافه کنیم؟

مرحله ی اول: وارد پیشخوان وردپرس خود شوید و سپس روی گزینه” نمایش” کلیک کنید و گزینه ی “ابزارک ها”را انتخاب کنید.

 مرحله ی دوم: در صفحه ی ابزارک ها لیستی از ابزاک های موجود و مختلفی  را مشاهده می کنید. این لیست بسته به قالب وردپرسی شما ممکن است، متفاوت باشد. ابزارکی که می خواهید استفاده کنید را انتخاب کنید و آن را به ناحیه دلخواه خود در سمت چپ بکشید و رها کنید. ناحیه های مختلف قالب با عنوان هایی مثل ساید بار(نوار کناری) و فوتر( پاورقی) و … مشخص شده اند.

مرحله سوم : پس از اضافه کردن ابزارک موردنظرتان یک پنجره ی تنظیمات برای آن ابزارک باز می شود. در این پنجره می توانید تنظیمات مختلفی را برای سایت خود انجام بدهید. به عنوان مثال اگر ابزارک پست های اخیر را انتخاب کردید می توانید تعداد پست هایی که می خواهید نمایش داده شود، عنوان بخش و … را تنظیم کنید.

مرحله چهارم: بعد از انجام تنظیمات، باید روی دکمه ی ذخیره کلیک کنید تا تغییرات شما اعمال شود. همین! به همین سادگی شما با موفقیت یک ابزارک را به سایت خود اضافه کردید.. می توانید این مراحل را برای هر کدام از ویجت هایی که می خواهید اضافه کنید تکرار کنید.

 

حذف ابزارک ها در وردپرس

برای حذف ابزارک در وردپرس کافیست از قسمت “نمایش” روی “ابزارک ها” کلیک کنید و  ابزارک موردنظر را پیدا کنید. روی عنوان ابزارک کلیک کنید تا تنظیمات آن باز شود. در پایین تنظیمات روی گزینه ی حذف کلیک کنید و بعد روی دکمه ذخیره کلیک کنید. به وبسایت خود برگردید و صفحه را تازه سازی کنید تا مطمئن شوید که ابزارک حذف شده است. حذف ابزارک به معنای حذف دائمی آن نیست شما در آینده در صورت نیاز می توانید دوباره آن را اضافه کنید.

حالا که با ابزارک ها و نحوه ی اضافه کردن و حذف کردن آنها آشنا شدید،  بیایید نگاهی به برخی از مفیدترین و محبوب ترین ابزارک های وردپرس بیاندازیم.

 

کاربردی ترین ابزارک ها برای سایت وردپرس

ابزارک های پست اخیر: این ابزارک به شما این امکان را می دهد، که جدیدترین پست های وبلاگ خود را در نوار کناری سایت و یا ناحیه مدنظر خودتان نمایش دهید. این می تواند به کاربران کمک کند به راحتی به محتواهای جدید شما دسترسی پیدا کنند و تعامل را در سایت شما افزایش دهند.

Social Media Icons Widget: با استفاده از این ابزارک می توانید آیکون های شبکه ی اجتماعی خود را به هدر یا فوتر سایت اضافه کنید. این کار، کاربران را تشویق می کند تا با شما در رسانه های اجتماعی ارتباط برقرار کنند.

ابزارک جستجو: این ویجت یک نوار جستجو به سایت شما اضافه می کند، تا کاربران راحت تر مطالب و اطلاعات مدنظرشان را در سایت شما پیدا کنند.

ابزارک متنی: ابزارک متنی به شما اجازه می دهد متن سفارشی یا کد های HTML را به هر قسمت از سایت خود اضافه کنید.

ابزارک  دسته بندی ها: برای نمایش دسته بندی مطالب وب سایت می توانید از این ویجت استفاده کنید. این ویجت لیستی از دسته بندی هایی را که شما پست های خود را در آنها قرار دادید، نمایش می دهد.

ابزارک فرم تماس: ابزارک فرم تماس یکی از ابزارک های مفید در وردپرس است. این ابزارک به کاربران اجازه می دهد به آسانی و به طور مستقیم با شما در ارتباط باشند. و می توانید بازخورد کاربران در مورد وب سایت یا محصولاتتان را دریافت کنید.

ابزارک محصولات: برای طراحی سایت فروشگاهی می توانید از این ویجت برای نمایش محصولات پرفروش یا محصولات جدید استفاده کنید.

انانواع ابزارک های وردپرس

نسخه صوتی مقاله، تولید شده با کمک هوش مصنوعی :

نکات کلیدی برای استفاده ی موثر از ابزارک ها

درست است که ابزارک ها می توانند قابلیت های سایت وردپرس شما را تا حد زیادی بهبود دهند، اما برخی نکات وجود دارد که باید در نظر بگیرید تا از آنها به طور موثر استفاده کنید.

نوار کناری سایت (سایدبار) خود را بیش از حد شلوغ نکنید: شلوغی بیش از حد نوار کناری سایت ممکن است برای کاربر در هم بر هم و گیج کننده به نظر برسد. سعی کنید به چند تا ویجت کاربردی و مفید اکتفا کنید.از ابزارک های زیاد استفاده نکنید.استفاده ی بیش از حد از ابزارک ها می تواند سرعت بارگذاری وب سایت را کا هش دهد.

انتخاب ابزارک های درست و مناسب:ابزارک های مناسب با قالب خود را انتخاب کنید. برخی از ابزارک ها ممکن است با قالب شما سازگار نباشند.  و همچنین بر اساس نیاز و هدف های سایت خود ابزارک ها را انتخاب کنید. برای مثال اگر سایت شما یک وبلاگ است، ویجت هایی مانند « آخرین مطالب» و « دسته بندی ها» می تواند مفید باشد.

کاربران موبایل را در نظر داشته باشید: امروزه بسیاری از کاربران از تلفن همراه برای وب گردی استفاده می کنند. مطمئن شوید که ویجت های سایت شما برای موبایل سازگار هستند. نحوه ی نمایش آن ها را در دستگاه های مختلف آزمایش کنید و در صورت نیاز مکان آن ها را تغییر دهید.

به طور منظم ابزارک ها را بروز رسانی کنید: درست مثل افزونه ها و قالب ها ویجت ها نیز باید برای عملکرد بهتر و امنیت بیشتر به طور منظم بروز رسانی شوند.

 

 

سخن پایانی

ابزارک های وردپرس یکی از ویژگی های قدرتمند وردپرس برای سفارشی سازی وبسایت هستند، که به شما امکان می دهند محتوای خود را به شکل دلخواهتان به کاربر نمایش دهید. با استفاده از ابزارک های وردپرس می توانید یک وبسایت جذاب و منحصر به فرد طراحی کنید. ما در این مقاله به بررسی ابزارک ها و مزایا و معایب استفاده از آنها، نحوه ی راه اندازی ابزارک ها، معرفی انواع ابزارک های کاربردی وردپرس و نکات کلیدی برای استفاده ی موثر از ابزارک ها  پرداختیم.

اگر در حال حاضر فرصت مطالعه این مقاله را ندارید، می توانید فایل PDF آن را دریافت کنید

related blogs

مقالات مرتبط

همیشه در کنار شما هستیم

برای توسعه کسب و کارتان ، تا انتها در کنار شما هستیم . بدون نگرانی به فکر پیشرفت باشید.

همیشه در کنار شما هستیم

برای توسعه کسب و کارتان ، تا انتها در کنار شما هستیم . بدون نگرانی به فکر پیشرفت باشید.

آکادمی ایراکد

مشاوره فنی و تخصصی رایگان

جهت دریافت خدمات مشاوره و یا سفارش طراحی سایت و اپلیکیشن، سئو و سایر خدمات شرکت فرم زیر را تکمیل نمایید.مشتاقانه پاسخگوی شما خواهیم بود

Comments

دیدگاه ها و سوالات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم ثبت سفارش

Registration Form