بهترین نرم افزارهای CRM مناسب کسب و کار شما

مقدمه

در گذشته فقط شرکت­های بزرگ می­توانستد بهترین نرم­ افزار CRM را تهیه و اجرا کنند. پیاده­ سازی و کار با آن­ها نیز کار پیچیده و مشکلی بود. اما امروزه این نرم­ افزار­ها از فضای کاربری آسان برخوردار هستند و معمولا به صورت رایگان در دسترس قرار می­گیرند. به همین دلیل تمامی مشاغل و کسب­ وکارهای کوچک، متوسط و بزرگ می­توانند از آن­ها بهره بگیرند.

آنچه در این مقاله می خوانید:

حتی در صورتی که قبلا از نرم­ افزارهای CRM استفاده نکرده باشید، بدون شک شنیده ­اید که بسیاری از افراد و شرکت­ها از جمله رقبای شما به دنبال استفاده از بهترین نرم ­افزار CRM هستند. زیرا استفاده کردن از آن­ها می­تواند نقش زیادی در صرفه­ جویی در وقت و همچنین افزایش فروش داشته باشد.

اما سوالی که ممکن است برای شما پیش بیاید این است که نرم ­افزار CRM چیست؟ و چگونه می­تواند باعث افزایش فروش و بهبود کسب­ وکار ما شود؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که نرم ­افزارهای CRM یا به صورت ساده “مدیریت ارتباط با مشتری” نوعی نرم­افزار تجاری به شمار می­آیند. آن­ها این امکان را در اختیار افراد و تیم­ها قرار می­دهند تا بتوانند با مشتریان بالقوه خود، ارتباط سریع­تری برقرار کنند و میزان فروش خود را به حداکثر برسانند.

در گذشته فقط شرکت­های بزرگ می­توانستد بهترین نرم­ افزار CRM را تهیه و اجرا کنند. پیاده­ سازی و کار با آن­ها نیز کار پیچیده و مشکلی بود. اما امروزه این نرم­ افزار­ها از فضای کاربری آسان برخوردار هستند و معمولا به صورت رایگان در دسترس قرار می­گیرند. به همین دلیل تمامی مشاغل و کسب­ وکارهای کوچک، متوسط و بزرگ می­توانند از آن­ها بهره بگیرند.

نرم­ افزار CRM چگونه باعث بهبودکسب­ و کار شما می­شود؟

یک مورد معمول که در تمام ادارات اتفاق می­افتد این است که کارمندان در هر زمانی که مورد نیاز باشد یک صفحه گسترده بر روی مانیتور کامپیوتر خود باز می­کنند تا اطلاعات مربوط به مشتری را در آن وارد کند. استفاده از صفحات گسترده می­تواند مفید باشد اما معمولا دارای معایبی هستند که از جمله آن­ها می­توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • به­ روزرسانی، تفسیر و همگام ­سازی صفحات گسترده با اعضای تیم دشوار است.
  • اطلاعات باارزش مشتریان شما در صندوق ورودی کارمندان به صورت جدا از هم پنهان می­شود.
  • یاداشت­های ایجاد شده در صفحات گسترده توسط هر کارمند، ممکن است گم شود یا دور ریخته شود.
  • اطلاعات و داده­های شما در بین سیستم و افراد مختلف تقسیم می­شود که این امر استفاده از اطلاعات و داده­ها و همچنین همکاری در فروش را دشوار می­کند.

در زمانی که کسب ­وکار شما تازه راه ­اندازی شده بود، ردیابی و ارتباط با مشتریان به وسیله ایمیل، کتاب آدرس و همچنین صفحات گسترده می­توانست منطقی باشد.

نرم¬افزار CRM چگونه باعث بهبود کسب¬وکار شما می¬شود؟

اما در حال حاضر که شرکت و کسب­وکار شما روند رو به رشدی دارد، نیاز است در نحوه اداره تجارت خود تغییر ایجاد کنید و به سراغ انتخاب و استفاده از بهترین نرم ­افزار CRM بروید.

استفاده و اجرا کردن نرم ­افزارهای CRM یا مدیریت ارتباط با مشتری، این امکان را در اختیار شما قرار می­دهد تا علاوه بر ارتباط سریع­تر و موثر­تر با مشتریان خود، تمامی داده ­هایی را که در صفحات گسترده به صورت جدا شده در اختیار دارید را با یک­دیگر ادغام کنید.

این نرم ­افزارها که از یک پلتفرم ساده و در عین حال قدرتمند برخوردارند تمامی اطلاعات مشتریان را به صورت متمرکز جمع­ آوری می­کند. بدین وسیله تمامی افراد و کارمندان یک شرکت می­توانند به وسیله­ یک سیستم عامل به همه اطلاعات مورد نظر خود دست پیدا کنند.

بیشتر بخوانید :

معرفی بهترین نرم ­افزار CRM یا مدیریت ارتباط با مشتری

متأسفانه تمامی نرم­افزارهای CRM از قابلیت­های برابری برخوردار نیستند. به همین دلیل بهتر است ابتدا هر کدام از آن­ها را مورد بررسی قرار دهید و موردی را که با شرایط کسب ­و کار شما مطابقت بیشتری دارد را انتخاب کنید.

در ادامه مطلب به معرفی نرم­ افزارهای برتر CRM می­پردازیم که با چندین منبع داده سروکار داشته و از یکپارچه­ سازی با برنامه­ های شخص ثالث در جهت قابلیت توسعه پشتیبانی می­کنند و می­توانند همانند یک بستر مرکزی مناسب برای تمامی زحمات بازاریابی و همچنین ارتباط با مشتریان شما عمل کنند.

  1. HubSpot CRM

1. HubSpot CRM

سیستم مدیریت ارتباط با مشتری HubSpot یکی از بهترین نرم­ افزار CRM است که به صورت یکپارچه و رایگان جزئی از محصولات نرم افزاری قرار گرفته و در دسترس قرار می­گیرد. این نرم ­افزار علاوه بر رایگان بودن از ویژگی­های متنوعی برخوردار است که عبارت­اند از:

  • دسترسی و ارتباط با مکان­های مختلف نظیر تماس تلفنی، وب سایت، ایمیل، شبکه ­های مجازی و …. که بیشترین فرایندهای فروش برخوردار هستند.
  • ادغام سریع با سیستم کسب­وکار شما، به نحوی که شما نیازی به انجام تغییرات ندارید.
  • سازماندهی منظم تمامی جزئیات ارتباط با مشتری
  • تعیین و پیگیری مؤثر معاملات شما
  • مدیریت تمامی عملکردهای نمایندگان شما
  • ارائه یک داشبورد واحد و دقیق که بر اساس آن تمامی کارمندان امکان پیگیری فعالیت­های سازمانی را داشته باشند.
  1. نرم­ افزار CRM Freshsales

2. نرم¬افزار CRM Freshsales

سیستم مدیریت ارتباط با مشتری Freshsales یکی دیگر از بهترین نرم ­افزار CRM محسوب می­شود که در جهت کمک کردن به تیم­های فروش ساخته و طراحی شده است.

از ویژگی­های اصلی این سیستم می­توان به ساده ­سازی مدیریت دسترسی متمرکز اشاره کرد. این ویژگی این امکان را در اختیار شما قرار می­دهد تا بتوانید به صورت موثر مشتریان و کارمندان خود را بررسی کنید و به آن­ها امتیاز دهید. شما می­توانید آن­ها را اولویت­بندی کنید. این امر باعث می­شود تا بتوانید تشخیص دهید کدام افراد آماده فروش هستند و یا کدام افراد به پرورش بیشتری نیاز دارند.

از دیگر ویژگی­های منحصر به فرد نرم­افزار Freshsales می­توان به تماس مستقیم، ردیابی ایمیل، ردیابی رویداد، گزارش­گیری و مدیریت فروش و تجزیه و تحلیل اشاره کرد.

  1. نرم ­افزار NetSuite CRM

3. نرم¬افزار NetSuite CRM

NetSuite یکی از بهترین نرم ­افزار CRM است که نیازهای مشاغل کوچک و متوسط را تامین می­کند. ساخت و طراحی این سیستم به گونه­ای صورت گرفته است که می­توان از این نرم­افزار در سطح وسیعی از مشاغل و صنایع نظیر تولید، توزیع عمده، خرده فروشی و …. استفاده کرد.

NetSuite یکی از ابزارهای جامع و کامل  CRMبه شمار می­آید که می­تواند تمامی تعاملات مشتریان را به صورت کامل در اختیار شما قرار دهد. این ویژگی به وسیله قابلیت­های CRM قدرتمند، که دارای مدیریت خدمات مشتری، SFA، اتوماسیون بازاریابی، مدیریت روابط شریک هستند، حاصل می­شود.

NetSuite CRM  همچنین از برنامه موبایلی برای دو سیستم عامل Android و iPhone برخوردار است. این ویژگی این امکان را در اختیار شرکت­های در حال رشد قرار می­دهد تا همکاری­های خود را به خارج از محل کار گسترش دهند و بدین وسیله باعث افزایش بهره­وری در شرکت شوند.

با به کارگیری تلفن همراه کارمندان امکان مدیریت قیمت­ها، کارمزد، تجدید مشتری، پردازش سفارش، پیگیری وضعیت پرداخت و … را حتی در هنگام راه رفتن به دست می ­آورند.

اگر در حال حاضر فرصت مطالعه این مقاله را ندارید، می توانید فایل PDF آن را دریافت کنید

related blogs

مقالات مرتبط

همیشه در کنار شما هستیم

برای توسعه کسب و کارتان ، تا انتها در کنار شما هستیم . بدون نگرانی به فکر پیشرفت باشید.

همیشه در کنار شما هستیم

برای توسعه کسب و کارتان ، تا انتها در کنار شما هستیم . بدون نگرانی به فکر پیشرفت باشید.

آکادمی ایراکد

مشاوره فنی و تخصصی رایگان

جهت دریافت خدمات مشاوره و یا سفارش طراحی سایت و اپلیکیشن، سئو و سایر خدمات شرکت فرم زیر را تکمیل نمایید.مشتاقانه پاسخگوی شما خواهیم بود

Comments

دیدگاه ها و سوالات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم ثبت سفارش

Registration Form