کاربردChatGPT در سئو

کاربرد ChatGPT در سئو

مقدمه

این روزها ابزارهای هوش مصنوعی توانسته سر و صدای زیادی را در حوزه‌های مختلف به پا کند. ربات ChatGPT را میتوان یکی از ابزارهای قدرتمند هوش مصنوعی معرفی نمود که با بهره مندی از قابلیت‌های باورنکردنی در حوزه‌هایی همچون تولید محتوا و سئو نظر بسیاری را به خود جلب کرده است. در حالی که در میان اکثر سئو کاران و تولیدکنندگان محتوا به عنوان پرطرفدارترین ابزار هوش مصنوعی شناخته میشود. اما همزمان با انتشار4ChatGPT ، کاربرد ChatGPT در سئو به یکی از داغ‌ترین مباحث روز تبدیل شده است.

آنچه در این مقاله می خوانید:

باید خاطر نشان کرد آخرین ورژن ChatGPT به گونه‌ای عمل میکند تا سئوکاران بتوانند با توجه به قابلیت‌های آن در جهت سئو سایت خود اقداماتی را انجام دهند از طرفی میتوان آن را جزء خدمات برنامه نویسی در نظر گرفت . اگر شما هم میخواهید با کاربرد ChatGPT در سئو آشنا شوید، پیشنهاد میکنیم تا انتها همراه ما باشید. ما در این مقاله قصد داریم تا مطالبی را در خصوص این ابزار قدرتمند هوش مصنوعی و کاربرد آن در سئو در اختیارتان قرار دهیم.

قدرت شگفت انگیز ChatGPT در سئو

پیش از آن که در مورد کاربرد ChatGPT در سئو صحبت کنیم، میخواهیم به صورت مختصر شما را با ChatGPT آشنا کنیم. بی شک پیشرفت چشمگیر هوش مصنوعی با ارائه انواع ابزارها و سیستم‌های پیشرفته در حوزه‌های مختلف بر کسی پوشیده نیست .اما وجود کمبودها و ضعف‌هایی در ورژن‌های قبلی ChatGPT موجب شده تا کاربران با مشکلاتی مواجه شوند. این در حالی است شرکت open AI با انتشار 4ChatGPT توانست در کنار برطرف نمودن کاستی‌ها، قابلیت‌های فوق العاده‌ای را در حوزه‌هایی همچون سئو ارائه دهد. جالب است بدانید که در 4 ChatGPT ، 4501 پرامپ برای حوزه‌هایی مختلف در نظر گرفته شده است به طوری که در حوزه سئو میتوان به 986 پرامپ دسترسی داشت و از امکانات آن بهره مند شد. لازم به ذکر است در نسخه‌ قبلی این ابزار رایگان هوش مصنوعی عدم استفاده از اطلاعات آنلاین به منظور پردازش داده‌ها بیشتر به چشم میخورد و همین مسئله موجب شد تا در برخی موارد، ChatGPT قادر به ارائه مطالبی با داده‌های دقیق نباشد که این موضوع میتواند اهداف سئو را تحت تاثیر قرار دهد، به طوری که سئوکاران بایستی اطلاعات به دست آمده را مجدد بررسی نمایند. در حالی که از برتری های نسخه 4 ربات ChatGPT میتوان به بهره مندی از داده‌هایی در بستر وب اشاره نمود که میتواند یک اقدام اساسی در جهت بروزسانی این ربات هوش مصنوعی به شمار آید و رضایت کاربران به ویژه سئوکاران را به خود جلب کند.

کاربرد ChatGPT در سئو

مزیت های استفاده از ChatGPT در سئو

قابلیت ها و امکانات ChatGPT را دست کم نگیرید! می توان گفت مزیت های استفاده از این ابزار هوش مصنوعی در سئو است که بسیاری از سئوکاران را به سوی آن سوق داده است. اگر بخواهیم به مزیت های کلیدی آن اشاره کنیم می توان موارد زیر را بیان کرد:

بهبود مقیاس پذیری

فرقی نمی کند وب سایت کوچکی داشته باشید یا بزرگ، ChatGPTبرای تمامی وب سایت ها قابل استفاده است به طوری که با بهره مندی از امکانات آن می توان بر روی سئو چندین وب سایت نظارت کرد.

افزایش کارایی

قابلیت های ChatGPT به گونه ای است که می تواند به صورت خودکار وظایف را با سرعت قابل توجهی انجام دهد. به همین خاطر با صرفه جویی در زمان، موجب افزایش کارایی خواهد شد.

افزایش خلاقیت

برای آن که در میان رقبا بدرخشید و نظر مخاطبان را به سوی خود جلب کنید، میتوانید از ایده های خلاقانه و جدیدی که ChatGPT در اختیارتان قرار می دهد، استفاده نمایید تا بتوانید بر جذابیت محتوای خود بیافزایید.

بهبود دقت

از دیگر مزیت های کاربرد ChatGPT در سئو میتوان به بهبود دقت اشاره کرد. این در حالی است که با بهره مندی از امکانات این ابزار هوش مصنوعی میتوانید تجزیه و تحلیل داده ها را با دقت بالایی انجام دهید و به دنبال آن محتواهایی را بر اساس استراتژی های سئو، تولید و انتشار نمایید. این کار موجب میشود تا محتواهایی که موتورهای جستجو آنها را جریمه می کند را ایجاد نکنید.

5 کاربرد ChatGPTدر سئو

در چند سال اخیر، ChatGPT توانست با ارائه قابلیت‌ها و امکانات باورنکردنی و شگفت انگیز خود در سئو بستری را فراهم کند تا بسیاری از سئوکاران بتوانند با ورود به آخرین نسخه ChatGPT در کوتاه‌ترین زمان ممکن بهینه سازی وب سایت‌ها را انجام دهند و شاهد نتایج مثبتی در این حوزه باشند. از این رو اگر بخواهیم کاربرد ChatGPT در سئو را مورد بررسی قرار دهیم میتوانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

تحقیق کلمات کلیدی

همانطور که میدانید تحقیق کلمات کلیدی از مهمترین اقدامات سئو کاران به شمار می‌آید. بنابراین تنها با مشخص نمودن حوزه مد نظر خود میتوانید لیستی از کلمات کلیدی مرتبط را از ChatGPT بخواهید. از طرف دیگر ChatGPT کلماتی را به شما پیشنهاد میدهد که بیشترین ارتباط را داشته باشد و بتوان با استفاده از آنها بهترین استراتژی سئو را بر روی وب سایت‌ها پیاده کرد. گفتنی است جستجوی کلمات لانگ تیل یا همان دم بلند نیز توسط این ابزار هوش مصنوعی انجام میشود. بنابراین میتوان بهترین عملکرد در رتبه بندی جستجو و بهینه سازی محتوا را از کاربرد ChatGPT در سئو دانست.

تولید محتوای متنی

تولید محتوای متنی از دیگر امکاناتی است که ChatGPT در اختیار سئو کاران قرار داده است. این ابزار میتواند محتواهای جدیدی را در حوزه‌های مختلف به صورت جامع تولید کند. این در حالی است که کارشناسان سئو چندین مرتبه محتواهای ارائه شده توسط ChatGPT را بررسی نموده و در هر بار به این نتیجه میرسند که این ربات هوش مصنوعی قابلیت باورنکردنی در تولید محتوای متنی دارد. البته برخی بر این باورند که محتواهای تولید شده ChatGPT در مقایسه با محتوای نوشته شده توسط نویسندگان در یک سطح نمیباشد. اما به طور کلی میتوان گفت که ChatGPT در سئو کمک میکند تا بتوان از محتواهای این ربات در راستای تولید محتوا ایده گرفت و محتوای جامع و کاملی را وب سایتها انتشار داد.

سئو داخلی و بهینه سازی

از دیگر کاربرد ChatGPT در سئو، پیدا نمودن توضیحات متا است. از دید سئوکاران، متا اهمیت بسیاری دارد و نوشتن آن سخت و دشوار به نظر می‌آید. از این رو با بهره گیری از ChatGPT میتوانید بهترین عناوین و توضیحات متا را در کمترین زمان ممکن برای وب سایت خود داشته باشید. اگر دقت کرده باشید در انتهای هر وبلاگ به بخشی با عنوان سوالات متداول میرسید. سوالات متداول در سئو داخلی و بهبود رتبه بندی نقش موثری دارد و نوشتن سوالاتی که مطابق با نیاز کاربر نباشد میتواند سئو سایت را تحت تاثیر قرار دهد. خبر خوب این که ربات ChatGPT قابلیت این را دارد تا طراحی سوالات متداول را متناسب با محتوای مورد نظر به بهترین روش انجام دهد. پیدا نمودن مشکلات گرامری و نوشتن CTA موثر و کارآمد از دیگر موارد مهم در سئو داخلی است که جزء کاربرد ChatGPT در سئو نیز محسوب میشود.

نسخه صوتی مقاله، تولید شده با کمک هوش مصنوعی :

بهینه سازی خارج از صفحه

بهینه سازی خارج از صفحه یا به اصلاح سئو خارجی از جمله اقداماتی است که سئوکار به منظور افزایش بازدید وب سایت در موتورهای جستجوی مختلف در خارج از وب سایت انجام میدهد. گفتنی است کاربرد ChatGPT در سئو تنها به سئو داخلی محدود نمیشود، بلکه میتوان از آن در بهینه سازی خارج از صفحه نیز کمک گرفت. پیدا نمودن وب سایت‌های منتخب و پربازدید و ایجاد ساختار لینک بیلدینگ از دیگر پرامپ‌های ChatGPT در سئو به شمار می‌آید.

سئو فنی

نحوه عملکرد Regex یا همان عبارت‌های معنادار به گونه‌ای است که به دلیل برخورداری از کاراکترها و متاکاراکترها میتواند شرایطی را به منظور نمایش اطلاعات دقیق‌تری را توسط موتورهای جستجو فراهم سازد. باید خاطر نشان کرد ایجاد Regex برای چندین صفحه از سایت، کاری سخت و البته زمانبر است. اما ChatGPT با توجه به قابلیت‌هایی که در حوزه سئو فنی دارد، میتواند این کار دشوار را به آسانی انجام دهد.

کاربرد ChatGPT در سئو چه معایبی دارد؟

درست است که ChatGPT توانسته در سئو تغییر و تحولاتی را ایجاد کند و مزیت‌هایی را برای سئوکاران به همراه داشته باشد. اما معایبی در خصوص کاربرد ChatGPT در سئو وجود دارد که بایستی به آن توجه نمود. این واقعیت که این ربات هوش مصنوعی قادر است فعالیت‌ها و دستورالعمل‌هایی را در کوتاه‌ترین زمان انجام دهد بر کسی پوشیده نیست اما ممکن است اطلاعات نادرست یا ناقصی توسط آن ارائه شود. از این رو هیچگاه نمیتوان آن را به عنوان یک جایگزین انسانی در نظر گرفت. میتوان گفت شناسایی محتواهای تولید شده ChatGPT توسط گوگل امکان پذیر است. بنابراین اگر این نوع محتواها شناسایی شود، میتواند سئو و جایگاه سایت را در موتورهای جستجو تحت تاثیر قرار دهد.

مهمترین نکاتی که در مورد کاربرد ChatGPT در سئو باید بدانید!

آن چه شما را در صفحات نتایج موتورهای جستجو برجسته می کند، پیاده سازی استراتژی های سئو به صورت دقیق و اصولی است. ChatGPT را می توان نمونه ای از قدرتمندترین ابزار هوش مصنوعی برای متخصصان سئو معرفی نمود که میتواند امکانات فوق العاده ای را در زمینه سئو در اختیار کاربران خود قرار دهد. اما نکاتی وجود دارد که به هنگام استفاده از ChatGPT در سئو بایستی آنها را مد نظر قرار داد این نکات عبارتند از :
• از آن جایی که ابزار چت جی پی تی در زمینه شناسایی کلمات کلیدی بر اساس مخاطبان هدف مورد استفاده قرار میگیرد، اما سعی کنید از این ابزار هوش مصنوعی، در راستای یافتن کلمات کلیدی مرتبط و پرجستجو استفاده نمایید تا بتوانید محتوایی بهینه شده تولید کنید.
• به یاد داشته باشید ChatGPT در سئو تنها به سریع تر شدن روند انجام وظایف و تجزیه و تحلیل داده ها و تولید ایده و غیره کمک میکند، اما نمیتواند جایگزین تفکر و خلاقیت منابع انسانی باشد.
• زمانی می توان تاثیرات کاربرد ChatGPT در سئو را به خوبی مشاهده کرد که به طور منظم عملکرد سئو را پیگیری کنید و در صورت نیاز تنظیماتی را بر روی آن اعمال کرد. تجزیه و تحلیل عملکرد سئو نیز از طریق ابزارهای تحلیل وب همچون Semrush و یا Google Analytics نیز قابل انجام است.
• از فریب موتورهای جستجو و کپی کردن محتوا به واسطه‌ی این ابزار خودداری کنید. به همین خاطر به صورت اخلاقی از آن استفاده کنید.

3 نمونه از مهمترین کاربرد ChatGPT در سئو داخلی صفحات

در این بخش قصد داریم تا 3 نمونه از مهمترین کاربرد ChatGPT در سئو داخلی صفحات را برایتان شرح دهیم.

تولید توضیحات متا دیسکرپیشن

یکی از چالش هایی که بسیاری از سئوکاران در خصوص سئو داخلی صفحات با آن روبه رو هستند، نوشتن توضیحات متا دیسکرپیشن است. نوشتن متنی کوتاه اما شفاف و گیرا کاری سختی است اما این کار با ChatGPT نیز امکان پذیر است. فقط کافی است بخشی از محتوای اصلی مقاله را به هوش مصنوعی ChatGPT بدهید و محتوایی خلاصه شده برای توضیحات متا را از این ابزار دریافت کنید. لازم به ذکر است برای آن که خروجی مورد نظر خود را از چت جی پی تی دریافت کنید، کافی است تمامی درخواست های خود را در قالب یک پرامپت برای او بنویسید.

تولید سوالات متداول به همراه پاسخ

برای آن که تجربه کاربری در سایت خود را بهبود بخشید، نیاز به نوشتن سوالات متداول به ویژه برای صفحات محصولات دارید. با توجه به وجود چندین صفحه محصول در فروشگاه های آنلاین، تهیه سوالات متداول توسط نیروی انسانی کاری سخت و دشوار به نظر می آید. اما با استفاده از ChatGPT میتوانید با یک پرامپت مناسب سوالات متداول را به همراه پاسخ از او تحویل بگیرید. از سوی دیگر ساخت اسکیمای سوالات متداول نیز از طریق ChatGPT امکان پذیر است.

پیشنهاد زیرتیتر برای محتوای تولید شده

از دیگر کاربرد ChatGPT در سئو میتوان به پیشنهاد زیر تیتر برای متخصصان سئو و نویسندگان محتوا اشاره نمود. برای این کار کافی است به کمک قابلیت های این هوش مصنوعی برای هر بخش از محتوا، زیرتیترهای جذاب و کاربرپسند بنویسید.

نتیجه گیری

به طور کلی انتشار آخرین نسخه ChatGPT توانست این ابزار هوش مصنوعی را به یکی از قدرتمندترین ابزار در حوزه‌های مختلف تبدیل کند که حوزه سئو از این قاعده مستثنی نیست. کاربرد ChatGPT در سئو موجب شده تا شرایط برای بهینه سازی و بهبود سئو وب سایت‌ها آسان‌ترشود. ما در این مقاله سعی کردیم با معرفی 5 کاربرد ChatGPT در سئو به شما در این امر یاری کنیم. امیدواریم برایتان مفید واقع شود.

اگر در حال حاضر فرصت مطالعه این مقاله را ندارید، می توانید فایل PDF آن را دریافت کنید

related blogs

مقالات مرتبط

همیشه در کنار شما هستیم

برای توسعه کسب و کارتان ، تا انتها در کنار شما هستیم . بدون نگرانی به فکر پیشرفت باشید.

همیشه در کنار شما هستیم

برای توسعه کسب و کارتان ، تا انتها در کنار شما هستیم . بدون نگرانی به فکر پیشرفت باشید.

آکادمی ایراکد

مشاوره فنی و تخصصی رایگان

جهت دریافت خدمات مشاوره و یا سفارش طراحی سایت و اپلیکیشن، سئو و سایر خدمات شرکت فرم زیر را تکمیل نمایید.مشتاقانه پاسخگوی شما خواهیم بود

Comments

دیدگاه ها و سوالات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم ثبت سفارش

Registration Form