افزونه رایگان وردپرس( بهترین افزونه های رایگان وردپررس)+ راهنمای نصب

افزونه ی وردپرس(افزونه های کاربردی و رایگان وردپرس)

مقدمه

وردپرس یک پلتفرم محبوب و کار آمد برای ساخت و مدیریت وبسایت است. اگر مقاله وردپرس چیست را خوانده باشید می دانید که یک سیستم مدیریت محتوای متن باز و کاملا رایگان است. وردپرس شامل قالب ها و افزونه های متعددی است که ویژگی ها و امکانات خاصی را به سایت شما اضافه میکنند. اگر چیزی درباره ی افزونه ی وردپرس نمی دانید اصلا نگران نباشید ما در این مقاله راجب اینکه افزونه ی وردپرس چیست؟ چگونه آنها را نصب کنیم، بهترین افزونه ها کدام هستند توضیح خواهیم داد.

آنچه در این مقاله می خوانید:

افزونه وردپرس چیست؟

افزونه رایگان وردپرس یا همان پلاگین نرم افزارهای کوچکی هستند که به سایت ما وصل می شوند و عملکرد ها و ویژگی های جدیدی را به سایت ما اضافه می کنند یا قابلیت های قبلی را افزایش می دهند. ما با استفاده از این افزونه ها به راحتی می توانیم یک سایت بسازیم و ویژگی های متنوعی را به آن اضافه کنیم مثل ساخت فرم، ارسال ایمیل، امنیت، بهینه سازی و سئو سایت و صدها امکانات دیگر.

طراحی سایت وردپرس با استفاده از این افزونه ها به شما این امکان را می دهد تا تجربه بهتری را برای کاربران سایت خود به وجود آورید.

افزونه های رایگان وردپرس

چگونه افزونه های  وردپرس را نصب کنم؟

برای نصب افزونه ی وردپرس کافی است وارد پیشخوان(Dashboard) وردپرس شوید و در بخش افزونه ها(plugin)، گزینه ی افزودن افزونه (Add New) را انتخاب کنید و در سرچ باکس نام افزونه ی موردنظرتان را تایپ کنید و پس از پیدا کردن افزونه روی گزینه ی نصب (install)کلیک کنید و منتظر بمانید فرآیند نصب به اتمام برسد و در آخر روی فعالسازی(Active) کلیک کنید وتمام، حالا می توانید از پلاگین استفاده کنید.

 

نصب افزونه های وردپرس

 

روش دیگر اینکه اگر افزونه ای را از جای دیگری خریداری و دانلود کرده اید، می توانید از همان قسمت داشبورد بخش افزونه ها روی گزینه ی افزودن افزونه کلیک کنید. در بالای صفحه روی بارگذاری افزونه (upload plugin)کلیک کنید و روی  Choose Fileکلیک کنید و فایل zip افزونه ای را که دانلود کرده اید در آن قسمت بارگذاری کنید و روی نصب کلیک کنید، بعد یک پنجره برایتان باز میشود و روی گزینه ی فعال کردن افزونه کلیک کنید، افزونه نصب و فعال می شود.

 

افزونه های کاربردی و رایگان وردپرس

 

نام افزونهکاربردویژگی افزونه
Woocommerceفروشگاه سازنصب آسان

قالب ها و افزونه های متنوع

پشتیبانی از 100 درگاه پرداخت

ارائه آمار دقیق از محصولات

پشتیبانی از چندین زبان

Easy Digital Downloads (EDD)فروش محصولات دیجیتالمدیریت و فروش محصولات دیجیتال

کد های تخفیف

گزارش دهی دقیق

حفاظت از دانلود فایل ها

Elementor افزونه ی صفحه سازطراحی صفحات جذاب و زیبا

پشتیبانی از زبان فارسی

Wpformسازنده فرمایجاد فرم های تماس

ایجاد فرم های اشتراک

ایجاد فرم های بازخورد

ایجاد فرم های پرداخت

Sucuriافزونه ی امنیتی نظارت و بررسی فعالیت های امنیتی

تقویت موتور امنیت

اطلاع رسانی های امنیتی

اقدامات امنیتی پس از هک و..

Yoast SEOبهینه سازی محتوای سایت10 میلیون نصب فعال

بهینه سازی و سئو سایت

رفع اشکالات محتوایی

RankMathبهینه سازی محتوای سایتبهینه سازی محتوا

مدیریت کلمات کلیدی

رفع خطاهای 404

 

 

Woocommerce

افزونه ی ووکامرس میشه گفت یکی از بهترین افزونه های وردپرس با 7میلیون نصب فعال است. همه ی امکاناتی که برای یک فروشگاه آنلاین نیاز دارید را در اختیارتان می گذارد.

این افزونه به دلیل رایگان بودن و نصب آسان و قابلیت هایی که دارد از محبوبیت بالایی برخوردار است. برخی از ویژگی های این افزونه عبارتند از: افزونه ها و قالب های متنوع، پشتیبانی از 100 درگاه پرداخت، ارائه آمار دقیق از فروش محصولات و موجودی، انعطاف پذیری بالاو پشتیبانی از چندین زبان و واحد پول و….

توسط این افزونه می توانید با تم هایی که مناسب برند و صنعت شما است ویترین های زیبا و جذابی بسازید. و دیگر اینکه می توانید گزینه های حمل و نقل خود را پیکربندی کنید.

افزونه ی ووکامرس

 

Easy Digital Downloads (EDD)

بهترین افزونه برای فروش محصولات دیجیتال مثل: کتاب های الکترونیکی، نرم افزارها و… است. این افزونه رایگان است و امکانات زیادی را در اختیارتان قرار می دهد. و ویژگی های آن عبارتند از:

مدیریت و فروش محصولات دیجیتال: می توانید هر چقدر که می خواهید محصولات دیجیتال بسازید و به فروش برسانید بدون محدودیت و هزینه ی اضافی.

کد های تخفیف: به راحتی می توانید کد تخفیف برای مشتریان خود بگذارید و تاریخ شروع و انقضا برای آن تعیین کنید. میتوانید با کد تخفیف به بهترین مشتری هاتون، به آنها پاداش دهید.

گزارش دهی دقیق: این پلاگین گزارش دقیق از فروش را به شما ارئه می دهد.

حفاظت از دانلود فایل ها: وقتی یک کاربر محصول شما را خریداری می کند یک لینک امن و منحصر فرد برای هر کس تولید می کند و فقط به مشتریان شما اجازه می دهد فایل های شما را از سایتتان دانلود کنند.

 

Elementor

المنتور یک افزونه ی صفحه ساز قوی و رایگان است که با استفاده از آن می توانید صفحات زیبا و دلخواهتان را بسازید. دارای قالب آماده است که با استفاده از آنها می توانید کار را سریع تر و راحت تر پیش ببرید.

 

Wpform

خب احتمالا می دانید که باید یک راه ارتباطی با مشتریان سایت خود داشته باشید تا مشتریان با اطمینان خاطر فرایند خریدشان را انجام دهند. Wpform یک سازنده فرم است که با چندتا کلیک ساده فرم های تماس، فرم های اشتراک، فرم های بازخورد، فرم های پرداخت و … را می توانید به راحتی ایجاد کنید.

 

Sucuri

یه افزونه ی امنیتی و رایگان است که از سایت شما در برابر خطرات احتمالی محافظت می کند. ویژگی های امنیتی که این افزونه ارائه می کند عبارتند از: نظارت بر لیست سیاه، بررسی فعالیت های امنیتی، تقویت موثور امنیت، اطلاع رسانی های امنیتی، اقدامات امنیتی پس از هک و..

 

پر استفاده ترین و برترین افزونه های سئو

 

Yoast SEO

 قطعا می دانید که برای پیشرفت سایت و گرفتن ترافیک بیشتر باید سایت را برای موتورهای جستجو بهینه کنید. باید بگم که به راحتی با نصب  افزونه یوست سئو(Yoast SEO)  با بیش از 10 میلیون نصب فعال می توانید سئو سایت خودتان را بهبود ببخشید. با نصب این افزونه ی کاربردی می توانید یک محتوای جذاب و کاملا سئو شده و کاربر پسند را در سایتتان منتشر کنید. این افزونه متن شما را کامل تجزیه و تحلیل می کند و اشکالات متن را به شما نشان می دهد تا با رفع آنها رتبه ی بهتری را در موتور های جستجو به دست آورید و ترافیک بیشتری دریافت کنید.

RankMath

یکی دیگر از افزونه های محبوب و کاربردی با 2 میلیون نصب فعال، برای سئو افزونه ی رنک مث(RankMath) است. علاوه بر رابط کاربری ساده ای که دارد، دارای ویژگی های بسیاری از ابزار سئو و هوش مصنوعی سئو است. برخی از ویژگی های آن عبارتند از:  بهینه سازی محتوا، مدیریت کلمات کلیدی، شناسایی و رفع خطاهای 404 و تنظیمات نقشه سایت و ..

هر دو افزونه تقریبا کارآیی مشابهی دارند اما یوست سئو از سال 2008 در دسترس است و قدمت بیشتر و پشتیبانی گسترده تری هم دارد. رنک مث افزونه ای جدیدتر، پیشرفته تر و  نصب آسانی دارد و در حال رشد است.

 

نسخه صوتی مقاله، تولید شده با کمک هوش مصنوعی :

 

چگونه افزونه ها را آپدیت کنم؟

یکی از ویژگی های وردپرس این است که مدام در حال بروز رسانی است یه نکته که شما باید به یاد داشته باشید اینکه پلاگین ها را بروزرسانی کنید و همیشه از آخرین نسخه آنها استفاده کنید تا عملکرد بهتری داشته باشند و به درستی کار کنند. خوشبختانه آپدیت کردن افزونه ها کار بسیار ساده ای است کافی در قسمت پیشخوان روی  بخش همه ی افزونه ها کلیک کنید و لیست  همه ی افزونه های نصب شده را می بینید هر کدام از افزونه ها که نیاز به بروز رسانی داشته باشند یه اطلاعیه زیر آن قرار میگیرد و شما باید روی “هم اکنون بروزرسانی کن” کلیک کنید و افزونه به طور خودکار بروزرسانی می شود.

 

جمع بندی

ما در این مقاله گفتیم که پلاگین یا همان افزونه یکسری نرم افزارهای کوچک که به سایت ما وصل می شود و یه قابلیت تازه به سایت ما اضافه می کند یا قابلیت های قبلی را افزایش می دهد. در ادامه نحوه ی فرایند نصب را توضیح دادیم و چند افزونه کاربردی و رایگان نام بردیم، و دوتا از بهترین و پر طرفدارترین افزونه ها سئو را نام بردیم و در آخر گفتیم که چگونه می توانیم این افزونه ها را بروزرسانی کنیم.

ممنون که تا آخر مقاله ما را همراهی کردید. لطفا در بخش ثبت دیدگاه ها نظرات ارزشمندتان را با ما به اشتراک بذارید.

 

 

اگر در حال حاضر فرصت مطالعه این مقاله را ندارید، می توانید فایل PDF آن را دریافت کنید

related blogs

مقالات مرتبط

همیشه در کنار شما هستیم

برای توسعه کسب و کارتان ، تا انتها در کنار شما هستیم . بدون نگرانی به فکر پیشرفت باشید.

همیشه در کنار شما هستیم

برای توسعه کسب و کارتان ، تا انتها در کنار شما هستیم . بدون نگرانی به فکر پیشرفت باشید.

آکادمی ایراکد

مشاوره فنی و تخصصی رایگان

جهت دریافت خدمات مشاوره و یا سفارش طراحی سایت و اپلیکیشن، سئو و سایر خدمات شرکت فرم زیر را تکمیل نمایید.مشتاقانه پاسخگوی شما خواهیم بود

Comments

دیدگاه ها و سوالات شما

فرم ثبت سفارش

Registration Form