سئو ویدئو و راهکارها و تکنیک های پیاده سازی آن

سئو ویدئو و راهکارها و تکنیک های پیاده سازی آن

مقدمه

سئوی ویدیو عبارت است از کارهایی که که برای افزایش بازدید و بهینه سازی ویدئو در موتورهای جست و جو انجام میشود تا بالاترین رتبه ها را به دست آوریم. باید اطمینان حاصل کرد که موتورهای جست و جو محتوای ما را درک میکنند و میتوانند داده ها را با مطالبی که کاربران سرچ میکنند تطبیق دهند.

آنچه در این مقاله می خوانید:

و برای وصول به این امر باید از روش های صحیح تکنیک سئو ویدئو که یکی از خدمات سئو است، استفاده کنیم، بدون سئوی ویدئو ویدئوهای ما رتبه ی بالایی نخواند گرفت و ارزش چندانی ندارند، در ادامه مقاله به بررسی این تکنیک ها می پردازیم.

اهمیت بهینه سازی ویدئو در دنیای امروز

امروزه محتواهای ویدئوی جذابیت بیشتری برای کاربران دارند بنابراین با سئوی ویدئو میتوانید میزان بازدید از سایت و همچنین مدت زمانی را که کاربر در سایتتان می ماند را افزایش دهید. همانطور که محتواهای متنی نیاز به سئو دارند محتواهای ویدئویی نیز نیاز به سئو و بهینه سازی دارند.

راهکارهای های مناسب برای سئو ویدئو

تکنیک های سئو ویدئو

اولین گام، نوشتن عنوان

اولین قدمی که  برای بهینه سازی ویدئو باید انجام دهیم نوشتن محتوا برای آن است، این عنوان باید جذابیت کافی برای کاربر را داشته باشد و بیشتر شامل کلماتی باشد که می دانیم مخاطب آن ها را بیشتر سرچ میکند.

نوشتن توضیحات را از یاد نبرید

یکی دیگر از نکات مهم این است که برای محتوای ویدئوی نیز همانند محتوای متنی  توضیحاتی را متناسب با موضوع محتوا که دارای کلمات کلیدی متناسب است  درون صفحه قرار دهید.سعی کنید توضیحاتی کاملی را قرار دهید تا موتورهای جست و جو آن را بهتر درک کنند.

 

لینک سازی همیشه جواب میدهد

لینک ها تاثیر بسیار مثبتی روی سئوی محتوا دارند و فرقی ندارد این محتوا متن باشد یا تصویر و ویدئو.بنابراین از لینک سازی برای ویدئوهای خود غافل نشوید که تاثیر بسیار زیادی در بهینه سازی ویدئو دارند.

لینک ها تاثیر مستقیمی روی رتبه بندی صفحه ای که به آن لینک داده میشود دارند و ویدئو ها ابزار مناسبی برای ساخت بک لینکها هستند.

اهمیت لینک سازی در سئو

از تصاویر بند انگشتی جذاب استفاده کنید

تصویر بندانگشتی نسخه ی کوچک شده از یک تصویر یا ویدئو است که به صورت یک پیش نمایش کوچک در می آید.

زمانی که حجم ویدئو ها زیاد باشند مخاطب برای انتخاب آنها دچار سردرگمی میشود که در همچین مواقعی استفاده از تصاویر بندانگشتی جذاب به آن ها کمک می کند راحت تر تصمیم بگیرند و روی محتوای مورد نظر شما کلیک کنند.

به اشتراک گذاشتن محتوا در شبکه های اجتماعی

با به اشتراک گذاشتن محتوای ویدئویی خود در شبکه های اجتماعی مختلف مثل اینستاگرام، فیسبوک، یوتوب،آپارات و… مخاطبان بیشتری را به سمت سایت خود جذب کنید.این کار همچنین باعث می شود تعداد بیشتری بک لینک به گوگل داده شود و سایت شما را معتبرتر سازد.

حواستان به حجم ویدئوها باشد

قبل از اینکه ویدئو را در سایت خود بارگزاری کنید سعی کنید حجم آن را تا جایی که به کیفیت آن لطمه وارد نکند کاهش دهید، هرچه فایل ها کوچکتر باشند زودتر برای کاربر به نمایش گذاشته میشوند اما اگر کاربر زمان زیادی را منتظر دانلود شدن فایل بماند ممکن است حوصله اش سر رود و از سایت خارج شود.

نسخه صوتی مقاله، تولید شده با کمک هوش مصنوعی :

آیا مکانی که ویدئو را در آن بارگزاری می کنیم اهمیت دارد؟

قطعا همینطور است و مکانی که قصد دارید ویدئوی خود را در آن بارگزاری کنیمد تاثیر بسیار زیادی روی سئوی ویدئوی شما دارد. اگر محتوای ویدئوی را در یوتیوب بارگزاری کنید بدون شک آن را روی یکی از پر جست و جو ترین پلتفرم های دنیا بارگزاری کرده اید و شانس زیادی برای بالارفتن جست و جوهای خود دارید.

گزینه ی دوم که بعد از یوتیوب می توانیم به سراغ آن برویم و در کشور ما بسیارد پرطرفدار است پلتفرم آپارات است.اگر محتوای خود را در این دو سایت قرار دهیم احتمالا رتبه ی بالاتری کسب خواهیم کرد.

مواردی که برای سئوی ویدئو  در آپارات باید رعایت کنیم

نکاتی درمورد سئو ویدئو

  • دسته بندی مناسب برای محتوای خود داشته باشید تا کاربران به راحتی بتوانند به چیزی که دنبال آن هستند دسترسی داشته باشند.
  • با کاربران تعامل دشته باشید و آنهارا ترغیب کنید ویدئو را لایک کنند و نظرشان را برایتان بنویسنند، و شما نیز نظرات آنها را بدون جواب نگذارید.
  • برای محتوای خود توضیحات متناسب بگذارید و برای مخاطبان توضیح دهید ویدئو در رابطه با چه موضوعی است.
  • از تگ ها و برچسب گذاری مربوط به محتوا استفاده کنید که به بهتر دیده شدن محتوایتان کمک می کنند. اگر از برچسب های مرتبط استفاده کنید شانس بالاتری برای دیده شده ویدئو خود دارید.

محتوای ویدئویی خود را در کجا قرار دهیم بهتر است؟

بدون شک اگر ویدئو های ما کوتاه هستند و حجم سنگینی ندارند قرار دادن آنها در سایت خودمان تاثیر خوبی در سئوی سایت دارند و باعث میشوند کاربران مدت زمان بیشتری را برای تماشا کردن ویدئو ها در سایت ما بگذرانند، اما اگر قصد داریم چندین ویدئو را در سایتمان بگذاریم و یا اینکه اگر حجم و زمان آن ها زیاد است باید این کار را در آپارات انجام دهیم و کاربران سایتمان را به آپارات بفرستیم و حتما توجه داشته باشید این کار را در تب جدا انجام دهید.

محتوای خود را در کجا قرار دهیم

آیا بین سئوی ویدئو و سئوی ویدئو برای یوتیوب تقاوت وجود دارد؟

در حقیقت سئوی ویدئو کارهایی است که برای افزایش میزان ترافیک و جست و جوی سایت از محتواهای ویدئویی در موتورهای جست و جو انجام میشود اما وقتی از سئوی ویدئوی یوتیوب حرف میزنیم منظورمان این است که ویدئوهای ما در جست وجو ها و ویدئوهای مربوط به یوتیوب به کاربران نمایش داده شود.روند بهینه سازی محتوا در یوتیوب با گوگل متفاوت است.

سئوی ویدئو در یوتیوب

جمع بندی

ما در این مقاله سعی کردیم شما را با سئوی ویدئو آشنا سازیم و انواع تکنیک ها و راهکارهای مربوط به آن را معرفی کنیم. فراموش نکنید در دنیای امروز که اکثر فعالیت های افراد در فضای وب انجام میشود به کارگیری روش های صحیح برای بالابردن بازدید سایتتان و قرار گرفتن در رتبه های بالای گوگل به شما کمک میکند که از سایر رقبای خود سبقت بگیرید، یکی از ابزارهایی که به شما برای رسیدن به این امر کمک میکند استفاده از سئوی ویدئو است.

اگر در حال حاضر فرصت مطالعه این مقاله را ندارید، می توانید فایل PDF آن را دریافت کنید

related blogs

مقالات مرتبط

همیشه در کنار شما هستیم

برای توسعه کسب و کارتان ، تا انتها در کنار شما هستیم . بدون نگرانی به فکر پیشرفت باشید.

همیشه در کنار شما هستیم

برای توسعه کسب و کارتان ، تا انتها در کنار شما هستیم . بدون نگرانی به فکر پیشرفت باشید.

آکادمی ایراکد

مشاوره فنی و تخصصی رایگان

جهت دریافت خدمات مشاوره و یا سفارش طراحی سایت و اپلیکیشن، سئو و سایر خدمات شرکت فرم زیر را تکمیل نمایید.مشتاقانه پاسخگوی شما خواهیم بود

Comments

دیدگاه ها و سوالات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم ثبت سفارش

Registration Form